5 Eylül 2013 Perşembe

Güzelleme Kırk Altı


toprakta birinci gelemedi Zirvebey
az evvel "haydi oğlum" diye bağıran baba
oğlunu dövecek
eve gidince.

iki paket sigara aldım
paketi iki buçuk liradan
demledim çayı inceden
baktım karıncalar
sarmış dört yanından şekeri
iyi dedim
bir başıma değilim

gelmeden saat on'a 
bitince paketin biri
attım şekerliği balkondan
iyi dedim
oldukça yalnızım

uyuşunca beynim belki uyurum
öfkesi diner belki babanın
sızlamakta iken oğlanın kemer değen yerleri
uyuyamaz
koyun sayma yaşı geçmiştir
ve artık at vuruyordur uykusunda
kan revandır rüyaları

sabaha kör kalkar karıncalar
ve evsiz

bir başıma yürürüm işe
ikinci paketin son dalı elimde
bir de aklıma geldikçe 
söverim Zirvebey'e

dünya diyoruz işte 
at koşar
benim ciğerim çatlar
görmez kulaklarınız. 


Çağdaş Ünbal

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder