21 Ağustos 2013 Çarşamba

Mesai Saatleri Dışına Taşan Şiir


sen ve ben dışında 
bütün kuşlar ölüler.

sevgilim
mesai saatinde bana
şiir kitabı tavsiye ettiler.

göçe durmuş kırlangıç yuvayı düşünmez
giden tren
kalan yolcuyu düşünmez
bak yaz çıkıyor kapıdan
asfalt halen sıcak
sen ve ben dışında
bütün şiirler diri.

rakıya fesleğen serpmek güzel fikirdi
sigarayı bırakmak da öyle
bir başına çıkılan akşam yürüyüşleri ise
                                     bir o kadar rezil

başka türlüsü mümkün değil
alnıma şiir doğrultmalı
tetiği belki
amatör bir şaire bırakmalı

alnıma şiir doğrultmalı
çünkü mesai saatinde bana
keder tavsiye ettiler
bilemediler
kırlangıcın kanadına düşen yağmurun
kulağıma çalınan şiir gibi ölüm getirdiğini.

hangi kutsal kitapta yazar ki
bir sabah vakti
iran ellerinde açan
yasemin çiçeğinin kokusu.

şiir tutuşturdular elime
uğuldadı kulaklarım
nefes almıyorken
duydum kokusunu yaseminlerin

bu yüzden
              şiir
                  söyledim
                           mesai
                                   saatlerinde
                                             
terledi avuç içlerim.


Çağdaş Ünbal


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder