28 Mart 2013 Perşembe

Ayrılık Üzerine


Sevgilim
bu şehirde yağmur çiseliyor şimdi
senin bulunduğun yerde
belki güllük güneşlik bir hava
serçeler daha bir solist
güller daha canlı belki
belkisi yok
muhakkak öyledir
senin havasını soluduğun yerde
çiçeklerin solgun olması
ihtimal dahilinde değildir
burada yas havası var sanki
ve ben bilirim ki
hangi ayrılık vakti
yağmur düşüyorsa toprağa
gökyüzü feryat figansa yani
bu ayrılık hayır değildir

yazmaya başlamadan evvel
ayrılığımızın ne kadar saçma olduğunu
çok sağlam argümanlarla açıklayacaktım halbuki
bak yine romantizm koktu ortalık
zaten neşet ertaş öldüğünden beri
aklım fikrim değişti benim
ne olsa dertleniyorum
yağmuru bile ayrılığa yoruyorum baksana
bu gidişin bir sapağı falan olmalı sevgilim
sana dönen
biliyorum var, inanıyorum
şimdi olmadı fark ettim
ama güçlü bir iradeyle ilerliyorum
bir sonraki şiir yazma çalışmasında
çok sağlam argümanlarla anlatacağım
bu ayrılığın ne kadar zararlı olduğunu
ki İsraillin ülkemden özür dilemesi gibi
manşetleri süslemeyecektir benim senden özür dilemem
ve tartışılmayacaktır açık oturumlarda
gururlu haklılığım.

ve sevgilim
biliyorum işe yarayacak
bir eski zaman şairinden
alıntılar yaparak
boynuna asacağım şiir demeti
ki bir şair bozuntusunun
ayrılık üzerine yazdığı şiir işe yaramıyorsa
gidip çiçekleri sulamalı
çayın altına su çekmeli
tozunu falan almalı rafların
ve kaldırıp başını
gökyüzünü seyretmeli
çünkü sevgilim
bir şiire sığmayan ayrılık
ancak gök yüzüne sığar.


Çağdaş Ünbal 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder