24 Mart 2013 Pazar

Yavan Şiir

adın geçti yavan bir şiirde
şiirin yavanı olmaz belki ben yazmadıkça
oysa bu durum
hacı bayram veli'nin şehzade mehmet'e
elif de yavrum demesiyle denk bir durumdur
bu tarihi anektodu bilen
anlayacaktır yavan bir şiirde adının geçmesinin
tan vakti kuşların meşk etmeleriyle
sevda sözlüğünde anlamdaş olduğunu.

ben bu tarihi kentte
seni düşünmekteyim ulu orta
dost sohbetleri yavan
ekmek aş yavan
ve ne varsa hayata dair senin dışında
elbette hepsi yalan.

sevgilim
sen bir ince hastalık gibi sararken beynimi
inzivaya çekilmiş bir derviş uykuya dalıyor
küçücük, karanlık dünyasında
bense seninle kafayı bozmaktayım
ve yavan şiirler düzmekteyim
okuyanın anlam veremediği
aşklaşmalara yaramayan
tarihi anektodları bilirmiş gibi yapan.

allahım bir şair abimiz vardı
sen yapabilirsin bu işi demişti
mevzu aynı ve allahım biliyorum senin elinden geçiyor
iki nehrin denize varmadan kavuşması.
benim iş çocuk oyuncağı kalır hikmetlerin, mucizelerinin yanında 
ne olur kırma adını anarken titreyen şu kulunu.

işte sevgilim
ben ki aklımı senle bozmadan evvel
tasavvufa gönül salmıştım
şimdi meyvelerini taşlamak için geri döndüm
adının geçtiği yavan şiiri
yazdım yazalı içimi doldurdum yaradanla
ve inan ki sevgilim
adının yavan bir şiirde geçmesi
mansur'un enel hak diye inlemesine eşdeğerdir
yazılması mümkün olmayan sevda sözlüğünde.

Çağdaş Ünbal

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder