27 Temmuz 2013 Cumartesi

22 Kalibrelik Bir Aşk Şiiri



gökyüzüne gözlerinden bakmanın ustasıyım
haberin yok

gecelerde karanlığı yarar ıslığım
bana mısın demez kapılır yellere
seni düşünürüm
çayın altına su çekerken

bir ben bilirim ellerinin coğrafyasını ezbere
yaylasında söylediğim türkü 
durur parmak uçlarında
şaraba elma dilimlerim acımasın dilin
kısarım sokağın sesini sen konuş
kelimelerin 
en çok bende karşılık bulur

devrik cümlelerini en güzel ben kaldırırım
haberin yok

aktar ne bilsin ağrıyı
jokey bilmez atın ciğerini 
coğrafya hocaları bilmez 
hozat'ta kışın nasıl geçtiğini

oysa ben bilirim
gözlerindeki hozat ayazını
o ayazda koşarım sana
ciğeri çatlamış bir at gibi hissederim kendimi, soluksuz
aktar ne bilsin bu ağrıyı

senin ağrını en iyi ben bilirim
muhtemelen kronikleşir 
o atları vururlar
hoca emekli olur
kan çekilir
ve evet kan çekilir

yazmaz tarih kitapları
rafları süslemez devrik cümlelerin esir aldığı şiirler
ben dahil kimse bilmez
meleklerin sana soracakları soruları

ben bir söğüt ağacının altında
bir ikindi vakti
seni düşünürüm
en çok gözlerinde üşürken
ve hozat ayazına hiç denk gelmemişken. 


Çağdaş Ünbal

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder