27 Aralık 2013 Cuma

Ritmik Delirmeler



"dilore nenelerim"


derinden gelen bir ezgi
bazen
telaffuzu eksik kalmış kelime

söyleyemediklerimiz
yani
savunmamız

gömmek istediğimiz acılarımız -daha çok-

altını renkli kalemle çizdiğimiz hatalarımız
-ders almak deyimi
ilkokulda çekilen kulaklarımızın arkasında-

şaraba katılan gazoz da dahil
ne varsa inceltici
-yasak-
kan akışı önem arz eder ameliyat sırasında

işine karışmak gibi olmasın ama
bence oradan kesmemelisin doktor
yaraya ulaşmak mümkün olsaydı neşterle
sakız tarih olurdu para üstlerinde

ben bunu böyle söyledim de
ne olur alınma
biliyorum
mesleki deformasyon benim ilgi alanım dışında
söyleyemediklerim
ve acılarım var esasında

yani savunmam

kime karşı olduğu ne anlam ifade eder
-ifade etmek-
ne kadar da ironik değil mi
savunma kelimesinin altında

bırak elinden şu kitabı
pavyonlar sabaha kadar açık
hem neşter
bir konsomatrisin tenini yurt bellemişse
hipokrat'ın sol dörtte intihaplanan dişi
belli ki çekilmeli

sonra berbat bir gecenin ortasında
yüz metrede dünya rekoru kıracaktım
hem de tepeden tırnağa batmışken boka
haydi durma
alkışla
bu başarı hepimizin

üzüm bağında
hallac el mansur'dan bahsederken
tutuldu dili arkadaşımın
yani
bilirim zor mevzular bunlar

ve ayrıca

sen zahmet etme
ben kaparım ışıkları.



Çağdaş Ünbal

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder