23 Nisan 2013 Salı

Yol Sana Çıktıkça Ne Diye Uğraşayım Onunla

bütün sokakların isimlerini isminle değiştirdim
her yol sana çıksın istedim
mesela kör kütük sarhoşum 
bir türkü tutturmuşum
yolum sana sapsın.

sisli bir akşam
çakmak yardımıyla tabelalara bakan adam çaresizliğiyle aramayayım istiyorum
bak bu yolda asfaltta taştan kaleler
gündüzden kalma üç korner bir penaltılar
hah burası deyip dalmalıyım sokağa
çocukluğum pek uzağım değil nasılsa

sana çıkmalı bütün sokaklar
yoksa ateşe vereceğim çimleri
sokak lambalarını taşlayacağım
başımı büyük belaya sokacağım belediyelerle
bütün sokaklar sana çıksın istiyorum
yoksa canına kast edeceğim dama tünemiş martıların
bir alıp veremediğim yok hiçbiriyle
yol sana çıksın istiyorum, o kadar.

köşeyi döndün mü karşıdaki sokak sen olmalısın
büfenin yanından dön denilen sokak sen
kime sorsam göstermeli
lanet olsun bürokratik kademelere
sokakların ismini değiştirsem, kime ne
evden çıktığım zaman sana dönmeli
karşıya geçip sana varmalı
her yol sana çıkmalı

bir de mümkünse 

çıkmaz yol olsun istiyorum
sana ulaşmışken 
dönmek istemiyorum.


Çağdaş Ünbal

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder